Selasa, 4 November 2014

Haji Ain bawa lari RM2 juta

Shah Alam: Seorang lelaki kini sedang diburu selepas dipercayai memperdaya lebih 20 individu termasuk orang kenamaan dari negeri ini untuk melabur dalam syarikat jualan langsung miliknya membabitkan kerugian lebih RM2 juta sejak dua tahun lalu.
Lelaki berusia 40-an yang dikenali sebagai 'Haji Ain' itu biasanya sering mencari mangsa di sekitar masjid di daerah ini terutama warga emas atau mereka yang baru bersara dengan menunjukkan kertas kerja dan kebijaksanaannya berbicara mengenai perniagaan jualan langsung yang dijalankan.
Malah, lelaki itu juga kini tinggal di kawasan kejiranan mewah dan sukar dimasuki orang yang tidak berkenaan kerana ia dikawal ketat.
Seorang daripada mangsanya, Shima Hussein, 53, berkata, lelaki yang menggunakan kenderaan mewah itu juga kini jarang pulang ke rumahnya selain tidak lagi menjalankan perniagaan di negeri ini kerana menyedari menjadi buruan pelabur.
Menurutnya, dia berasa tertipu selepas dua tahun terbabit dengan perniagaan jualan langsung (MLM) bersama lelaki berkenaan sebelum dipujuk melabur dalam syarikat MLM baru yang ditubuhkan lelaki itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...