Sabtu, 11 Jun 2011

Hina & Ugut Bunuh Agong - Polis Terengganu Minta Kerjasama MCMC


(Ekslusif) Polis Terenganu sedang mendapatkan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (MCMC) bagi mengesan individu atau pihak yang menggendalikan sebuah laman sosial digunakan oleh seseorang memfitnah dan mengancam membunuh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Laman berkenaan pada Rabu, 25 Mei 2011 bukan sahaja memuatkan tulisan menghina yang mengugut Yang di-Pertuan Agong tetapi juga menconteng gambar Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Berikutan itu keesokannya (26 Mei 2011) pada jam jam 1.00 tengahari sebelas orang pemimpin badan bukan kerajaan telah membuat laporan polis mengenai laman berkenaan.  Mereka terdiri daripada pimpinan Kelab SS78 dan pemimpin-pemimpin kelab yang bernaung di bawah Majlis Sukan Negeri Terengganu. 




MMC difahamkan sudah menutup laman sosial berkenaan selain terus berusaha mengesan alamat internet protokol (IP) laman berkenaan selain server ‘jahat ‘ berkenaan.Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustafa dalam smsnya kepada teganukukelmarin berkata polis Terengganu menunggu jawapan daripada MMC untuk tindakan lanjut.Berikut adalah kata-kata menghina dan mencaci Yang di-Pertuan Agong yang dimuatkan melalui laman berkenaan:

mizan bin babidin adalah raja malaysia ato nama barunya MALAINGSIA,...mizan bisa di kategorikan sebagai species gorilla yg sangat langka dan di lindungi di malaysia sehingga sampai sekarang masih di angkat sebagai raja,.........para ilmuwan telah menyepakati di dalam tubuh mizan bin babidin terdapat virus yg bisa menyebarkan penyakit MAHO alias manusia homo keseluruh umat manusia yg berada di bumi,.....oleh karena itu badan kesehatan dunia atao WHO menyetujui spesies ini harus di bunuh. prof. michael de joung 

Mengenai pengirim kata-kata yang menghina itu, satu laman sosial yang dihantar ke facebook “Terengganu City Night Game’ sebagaimana berikut :

Menurut kenyataan daripada seorang yang ditemui menyatakan berdasarkan kepada alamat email di laman sosial tersebut, adalah dari Terengganu.

Sejauh ini kajian selidik seterusnya mengenai latarbelakang pemilik facebook hina Yang di-Pertuan Agong itu adalah seperti berikut:

Nama group Facebook - Bunuh mizan bin babidin

Di tubuhkan Pada 21 May 2011 jam 5.34PM, Url group: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_157076457692424

Pemilik Facebook - Rakai Arya Santoso, Has worked at cinggarong
Studied at University Teknikal Malaysia Melaka (UTeM


Jamshah berkata Polis Terengganu meminta kerjasama MMC itu berdasarkan laporan polis yang dibuat baru-baru ini dan sudahpun mengambil tindakan segera terhadapnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...