Selasa, 7 Jun 2011

Pemain Terengganu Memalukan - Penyu Rebah 3-0 di Gelanggang Sendiri, T-Team Tersungkur 4-0 di Paroi

View Image
Padang bola yang perlu digunakan oleh Pemain Terengganu dalam latihan salepas
kekalahan yang memalukan itu.

Pertembungan dua pendahulu liga antara Kelantan dan Terengganu menyaksikan Skuad Red Warriors kembali merampas kedudukan teratas Liga Super setelah menang selesa ke atas Skuad Penyu dengan keputusan 3-0 di Stadium Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Berbaki dua lagi perlawanan, skuad bimbingan M.Karathu kini mengutip 50 mata bersama Terengganu namun mempunyai kelebihan dari sudut jaringan.

Impian Terengganu untuk menumpaskan Kelantan di hadapan penyokong sendiri lebur setelah Mohd Azuan Solahudin membuka tirai jaringan seawal minit ke-7 dan ditambah lagi dengan dua jaringan pada babak kedua oleh Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-72 dan minit ke-92 masa kecederaan.

Kekalahan itu menyebabkan Terengganu turun satu tangga ke tempat ketiga dengan kekal 47 mata sementara Selangor naik ke tangga kedua dengan kelebihan satu mata setelah menang ke atas lawan malam ini.

Selangor mencatat kemenangan besar apabila menumpaskan pasukan tercorot liga, Perlis dengan keputusan 7-1 di Stadium Shah Alam.

Di PAROI, pasukan tuan rumah Negeri Sembilan turut mencatat kemenangan selesa apabila menggunakan kelebihan bermain di tempat sendiri setelah berpesta gol mengalahkan T-Team 4-0 pada perlawanan di Stadium Tuanku Abdul Rahman.

Mohd Firdaus Azizul menghadiahkan dua gol buat skuad Rusa pada minit ke-22 dan 42 sementara satu gol masing-masing menerusi S. Kunanlan seawal minit pertama dan Hairuddin Omar (minit ke-46).

Di JOHOR BAHRU, Johor FC gagal mempamerkan aksi menarik di hadapan penyokong sendiri setelah terikat seri 1-1 menentang Perak untuk masing-masing mengutip satu mata pada perlawanan di Stadium Jcorp Pasir Gudang.

Di KELANA JAYA, pasukan Felda United tumpas 1-2 kepada Kedah pada perlawanan yang berlangsung di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...