Selasa, 15 Julai 2014

Tindakan Yang Dipertua MDKK perlu dicontohi !!!


Dapat habuan tangkap lembu liar

KUALA KRAI - Orang ramai akan menerima habuan RM200 bagi setiap lembu liar yang ditangkap sedang berkeliaran di jalan utama di daerah ini dengan disertakan bukti, seterusnya diserahkan kepada Majlis Daerah Kuala Krai (MDKK).

Yang Dipertua MDKK, Sukeri Hasan berkata, langkah tersebut diambil kerana kedegilan penternak melepaskan ternakan mereka di merata tempat walaupun telah diberikan peringatan dan amaran.

Menurutnya, tindakan melepaskan ternakan di merata bukan sahaja mengganggu lalu lintas, malah mendatangkan bahaya kepada pengguna jalan raya di daerah ini yang menjadi laluan utama ke Pantai Barat.


"Kita dimaklumkan terdapat beberapa kes kematian dalam kalangan pengguna jalan raya di daerah ini akibat melanggar ternakan sepertimana berlaku di Batu Jong dan Padang Sembilan.

"Untuk mengelakkan kejadian seumpama itu berulang, kita mengalu-alukan orang ramai menangkap lembu liar berkeliaran di jalan-jalan utama dengan syarat disertakan bukti bergambar di kawasan haiwan itu ditangkap dan diserahkan kepada MDKK atau ahli majlis daerah," katanya kepada Sinar Harian.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...