Rabu, 6 Ogos 2014

#TTB: TIKUS BERUMAHTANGGA DI HSNZ KUALA TERENGGANU ???


KUALA TERENGGANU - Kehadiran tikus yang berkeliaran di dalam wad di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, menjadi viral dalam laman sosial sejak beberapa hari lalu.




Gambar dan video berkenaan yang tersebar di laman sosial memberi imej negatif terhadap hospital utama di negeri ini kerana dilihat tidak sepatutnya berlaku.


Seorang peguam yang mendapatkan rawatan di hospital berkenaan hujung minggu lalu, Zarina Hanim Ismail, 29, berkata, dia tidak menyangka akan mengalami sendiri pemandangan ‘menjelikkan’ itu.

Menurutnya, sebelum ini dia memang ada mendengar pengalaman orang lain dan anak saudara sendiri yang menjumpai tikus berkeliaran di HSNZ, namun dia tetap positif dan meneruskan hasrat mendapatkan rawatan di hospital berkenaan.

“Sebagai langkah berjaga-jaga, saya mohon masuk wad kelas pertama tetapi memandangkan penuh, saya ditempatkan di wad kelas dua. Tetapi telahan saya silap kerana pada malamnya, saya dapat lihat sendiri tikus berkeliaran di wad.

“Saya tidak dapat tidur lena kerana bimbang tikus berkenaan mendekati katil. Saya jadi pelik bagaimana tikus boleh berkeliaran di dalam wad, sesuatu perlu dilakukan bagi memastikan masalah ini tidak berlarutan,” katanya kepada Sinar Harian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...